USA – Nie je to tak dávno, čo sa v Bratislave konal druhý ročník predávkovania homeopatikami, na ktorom sa schádzajú všetci tí, ktorí sú presvedčení, že homeopatiká nefungujú. Nadšenci sa zišli aj tentoraz a s chuťou sa predávkovali, teda pojedli niekoľkonásobne väčšie dávky homeopatík, ako sa odporúča. Ani jedného z účastníkov nepostihli žiadne nežiaduce následky a práve to je zmyslom celého podujatia - dokázať, že homeopatiká nemajú žiadne účinky.

Slovensko nie je jediná krajina, v ktorej téma homeopatík rezonuje v poslednom období oveľa výraznejšie. V Amerike sa nálady odporcov homeopatík vyšplhali do takých výšin, že sa nimi začali zaoberať na oficiálnej úrovni. Americká obchodná komora vydala oznámenie, ktoré výrazne upraví predaj homeopatík v krajine. Informoval o tom server independent.co.uk. Podľa najnovších predpisov budú musieť výrobcovia homeopatických liečiv na jednotlivých produktoch uvádzať označenie, že nefungujú. „Mnohé homeopatické prípravky sú rozriedené do takej miery, že už neobsahujú zistiteľné množstvo východiskovej látky. Vo všeobecnosti platí, že homeopatické produkty nie sú založené na moderných vedeckých metódach a nie sú akceptované modernými lekárskymi odborníkmi, ale i napriek tomu má homeopatia veľa prívržencov," znie vo vyhlásení, ktoré malo reagovať na jednomyseľný konsenzus zo strany vedeckej obce.

Podľa odborníkov sú domnelé účinky homeopatie v rozpore so základnými princípmi biológie, chémie a fyziky. „Veriť, že homeopatia funguje (...) je ako veriť na zázraky," vyjadril sa expert na zdravotnú politiku Timothy Caufield. Aj napriek tomu sa nepredpokladá, že by homeopatiká zmizli z regálov predajní. V USA je o tento alternatívny spôsob liečby pomerne veľký záujem, len v roku 2007 mali Američania na homeopatiká minúť až tri miliardy dolárov. Nové predpisy by ale mali predaj homeopatík skomplikovať. Ak budú chcieť výrobcovia konkrétny produkt označiť za účinný liek, budú musieť priložiť dôkaz. V opačnom prípade by mal po novom v Spojených štátoch na obaloch homeopatík svietiť nápis: „Žiadny vedecký dôkaz nepotvrdil funkčnosť produktu".